15 March 2011

pakai tudung satu keINSAFAN bukan PAKSAAN !

assalamualaikum semua. jawab jgn xjawab aa.

berkenaan tajuk di atas ni. xda apa2 meaning 

mau kasi sakit hati para pembaca yg sudi membaca k.

tajuk tu aku dapat dari ayat yg keluar dari

dato' Fadzilah Kamsah. kenal juga kamu kn. :)

sori kalau salah taip nama . 

aku berkenan sangat dengan tajuk dia ni. hehe.

its true abt the statement. tiada org yg sempurna di dunia 

ni kan? tipu la kalau ada yg ngaku diri dia sempurna. :)

berbalik dgn statement di atas,

sebenarnya aku saja buat entri ni.

aku mau menasihati diri sendiri dan juga rakan-rakan

wanita, perempuan & sewaktu dgnnya. :D

cuba kita tanya dgn diri kita, sebenarnya 

apa itu tudung? bagi aku, tudung tu makhota wanita. 

tapi, xjuga aku boleh kasi maksud betul sebab aku pun

kadang2 bertudung, kadang2 free hair. :)

aku cuba utk berubah bukan kerana orang lain, bukan sebab 

bf, bukan sebab parents aku. memang pernah juga mama

tegur aku, "anna cuba pakai tudung mcm kawan2 kau"

aku dulu mmg endah xendah. cheh ayat. :D:D

tapi since aku study PSI aku mcm mau2 juga terbuka 

hati bertudung. hehe. alhamdulillah aku bertudung sudah

bila keluar dgn kawan2 aku. dgn drg kazen aku. 

aku akan free hair bila malas mau melilit. ya lah aku

pengguna shawl kn. hehe. pin sana pin sini. org pun malas

mau tggu. :D

tapi kan bila aku bertudung start la juga

org bg tanggapan lain, napa kau bertudung? alim sudah?

bukan xsuka dgn soalan begitu, tapi,

sedarkah kamu sdg bertanyakan ttg

makhota wanita yg wajib d pakai ? 

tapi itu urusan anda dgn ALLAH. bukan dgn aku kn.

aku pun ingin berubah full pakai tudung. insyaallah.

aku xtau apa mau cakap lagi ni. pasal entri

aku pasal tudung seja. hehe. lagi satu kepada

yg mau mencuba, cuba lah. boleh bah tu. kn bnyk fesyen 

hijab sekarang. tp kena pandai pilih

la bah kan. bukan yg tudung leher nampak. e2 bukan 

tudung namanya. kalau iya mau bertudung,

biar betul nawaitu tu. mcm aku. aku cuba utk perbaiki

apa yg aku salah menggayakan tudung ni.

kita kena mula dari bawah. bukan terus dari atas.

mencuba utk kebaikkan bukan keburukkan.

wallahualam~ hehehe. 

thats all fOr today! mmuuaahh ! 






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.